KAKO LAHKO VESTE, DA TURBINA NE DELUJE?

Turbokompresor, ki ne deluje, ne predstavlja samo notranje težave v delovanju motorja, temveč je lahko tudi posledica zunanjih vplivov. Turbokompresorji so naprave, dizajnirane tako, da delujejo v zelo natančnih pogojih, kar ne puščav veliko prostora za improvizacijo in nepravilnosti. Težave z oljem, vdor tujega telesa, prevelika hitrost, trošenje in obraba so samo nekateri od pogostejših vzrokov za okvare na turbokompresorju, poleg tega obstajajo še številne različne stvari, ki lahko povzročijo, da vaš turbokompresor preneha delovati, kot je treba. Toda tisto, kar lahko vi naredite glede tega, je, da ugotovite in prepoznate težavo čim prej, s čimer lahko privarčujete veliko časa, truda in denarja.

Izguba moči motorja

Eden od ključnih kazalnikov, da nekaj ni v redu s turbino, je izguba moči motorja oziroma zmanjšanje zmogljivosti vozila. Vsak bolj izkušen voznik, ki pozna svoj avtomobil, bo hitro opazil, da vozilo ne pospešuje kot prej ali pa mu ne uspe doseči maksimalne hitrosti, ki jo je do nedavnega lahko. Ta simptom kaže, da so se zgodile nekatere izmed naslednjih okvar: regulacija pritiska in razbremenitve turbine, okvara izmenjevalnika toplote, slabo stanje motorja, zadušen dovod zraka v turbino, okvarjen sistem za napajanje goriva itd. Da bi natančno določili, katera od teh možnosti je vzrok za okvaro turbine, je treba vozilo odpeljati na servis, da se opravi diagnostika in odpravi prvotni vzrok nepravilnosti.

Lag pri turbokompresorju

Problem tako imenovanega turbo laga je verjetno najlažje opaziti pri vožnji in zato je eden od okvar, ki najbolj moti voznike. Ta okvara se izraža s tem, da se pospešitev vozila ne pojavi isti trenutek, ko pritisnemo na pedal za plin, temveč se pojavi po določenem času, dokler motor ne zagotovi zadostne količine izpušnih plinov in dokler turbina ne začne z delovanjem.

Sliši se turbina

Včasih je možno tudi slišati, da turbina ne dela. Bodite pozorni na pojav čudnih zvokov med 1000–1500 obrati. Ta zvok po navadi spominja na zvok nekega drgnjenja ali policijske sirene in nam v glavnem sporoča, da je prišlo do katere izmed naslednjih okvar: poškodovane lopatice, okvarjena zračna instalacija, nezadostno zategnjena izpušna oziroma sesalna veja motorja ali celo povečano neravnovesje na samem turbokompresorju.

Dim iz izpušne cevi

Če opazite, da dim katere koli barve prihaja iz izpušne cevi, je to očiten znak, da ima vaš avtomobil težavo, ki zahteva vašo pozornost in takojšen odziv. Ta simptom se izraža v obliki okrepljenega dima črne, modre ali bele barve, v glavnem pa se pojavi po poškodbi turbokompresorja ali okvari na sistemu za vbrizgavanje goriva.

Okrepljen dim črne barve v večini primerov pomeni, da motor izgoreva preveč goriva in je ena od manjših okvar za odpravo, vendar lahko to nepotrebno izgorevanje presežka goriva zelo negativno vpliva na vaše finance, če se pravočasno ne pristopi k odpravi te težave.

Če vaš avtomobil izpušča modri dim, je to znak, da prihaja do izgorevanja motornega olja. Modri dim je simptom okvar, ki jih je težje popraviti in v večini takšnih primerov je treba pregledati tudi tesnila ventilov, povezave, cilindre, bate itd. Če se zgodi, da opazite modri dim, nimate pa možnosti takoj izvesti pregleda in popravila, potem je nujno, da se čim pogosteje pregleda raven olja, in če je potrebno, da se olje dolije, da ne bi prišlo do njegovega pomanjkanja in »zaribanja« gibljivih delov motorja. Glede na to, da nepopolno izgorevanje motornega olja škoduje okolju, pa tudi otežuje prižig in delovanje motorja, se lahko pojavijo tudi drugi škodljivi učinki, ki bodo preprečevali normalno delovanje motorja.

Beli dim predstavlja enega od bolj zapletenih oblik okvar in je težko najprej diagnosticirati, potem pa tudi odpraviti glavni vzrok okvare. Ta težava se nanaša na izgorevanje motornega olja in je po navadi vzrok defektna turbina. Najpogostejši vzrok za pojav belega dima je zamašitev odvodne linije olja iz turbokompresorja v karter ali celo zamašitev ventila obsevanja notranjega pritiska karterja.

Zaupajte popravilo turbine strokovnjakom

Če na svojem avtomobilu opazite katerega koli od zgoraj navedenih opozorilnih znakov, bi bilo dobro, da opravite pregled in servis turbine v čim krajšem časovnem roku. Vaš turbokompresor se ne bo popravil sam od sebe in dlje, ko odlagate rešitev te težave, bo le-ta postajala vse hujša, s tem pa tudi vedno dražja, ko se boste odločili za servis turbine. Veliko število ljudi zanemarja svoj avtomobil in nima ustreznega odnosa do njega, kar pozneje vodi do vse resnejših okvar, ki, razen tega, da veliko stanejo, včasih lahko pripeljejo tudi do neizbežnih izidov.

Toda, tudi če opazite kateri koli simptom okvare na turbini ali do njega pristopite odgovorno in pravočasno, ni nobenih razlogov za skrb. Turbo servis Turbo Krambi ima ogromno znanja in izkušenj za servis turbokompresorjev, tako da ne obstaja nobena okvara na turbini, ki je ni mogoče odpraviti.