Začetki
Zgodovina turbokompresorja datira od začetka razvoja motorja SUS (z notranjim izgorevanjem).
V teh davnih letih je inženir Gottlieb Daimler (1885), nekoliko pozneje pa tudi Rudolf Diesel (1896), delal na razvoju takšne naprave. Njuna zamisel je bila, da bi konstruirala napravo, s pomočjo katere bi lahko pod pritiskom dovajala zrak v cilindre motorja. Na ta način sta si prizadevala zmanjšati porabo goriva in povečati učinkovitost motorja.
Prvi turbokompresor, ki so ga poganjali izpušni plini motorja, je razvil Švicar Alfred Buchi.
Od 30-tih let 20. stoletja se je začela uporaba naprav, ki so podobne današnjim turbokompresorjem.
Te naprave, ki so jih takrat uporabljali, so imele precej pomanjkljivosti, ki so jih odpravili z nadaljnjim izpopolnjevanjem. Na razvoju in izpopolnjevanju turbokompresorja se nenehno dela tudi danes.
Novejša zgodovina
Do ekspanzije turbokompresorja je prišlo konec sedemdesetih let prejšnjega stoletja.
Proizvajalci, kot sta Mercedes in VW, so začeli s serijsko proizvodnjo vozil, v katera so bili vgrajeni motorji s turbokompresorji.
Znani model Mercedes Benz 300 SD, pa tudi Golf turbo diesel sta prva avtomobila, ki sta v serijski proizvodnji imela vgrajene motorje s turbokompresorji.
Turbokompresorji, ki jih danes poznamo, uporabljajo isti način dela, njihove dimenzije in lastnosti pa se pomembno razlikujejo od tistih, ki so jih uporabljali konec 20. stoletja.
Današnjih motorjev SUS, bodisi gre za potniška bodisi terenska vozila, si ni mogoče zamisliti brez turbokompresorja.
Razvoj in izpopolnjevanje turbokompresorja sta omogočila veliko učinkovitejše delovanje motorja, boljše zgorevanje, s tem pa tudi veliko manjša emisije C02-plinov. V primerjavi s klasičnimi atmosferskimi motorji identične moči je poraba goriva pri motorju s turbokompresorjem nižja. Moč motorja je bistveno večja, delež energije izpušnih plinov, ki je bila neizkoriščena, pa se pri turbomotorju uporablja za pogon turbokompresorja in prispevek k izboljšanju učinkovitosti motorja.